Tuesday 21 February 2012

orang tak kan faham.


biarkan sahaja mulut lancang bersuara .
biarkan sahaja kau buat tindakan tak ikut minda.
apa kamu buta ?
mungkin buta hati.
siapa sangka , siapa duga.
apa yang terjadi itu kita yang rancang ?
tidak bukan ? 
kita siapa untuk atur semua?
kita siapa untuk duga apa akan jadi pada kita ?


kau hemburkan sahaja kata yang cuma menyakitkan hati yang merasa.
kalau aku tuhan kan aku ubah semua cerita yang di tetapkan untuk aku.
tapi aku sama macam manusia biasa.
hanya hamba  . hamba yang menumpang di bumi NYA.
yang boleh pergi bila masa masa. bila masa sahaja.

aku masih sabar ya seperti biasa
biar orang cakap aku lemah tak mampu nak lawan apa
biar yang di atas tentukan semua
siapa yang buat drama akan mendapat balasan karma .
aku percaya setiap apa jadi akan ada balas nya.

ingat manusia yang mulut tiada insurans nya.
ada lagi yang maha berkuasa. 
Maha Pencipta.
kalau di banding kan kau.
kau tiada apa.
kita sama
cuma MANUSIA BIASA.



No comments: